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Auteur Sofia Gubaidulina (1931-)
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Ajouter le résultat dans votre panier Faire une suggestion Affiner la rechercheEt exspecto sonate für bajan solo / Sofia Gubaidulina
Titre : Et exspecto sonate für bajan solo : sonata for bayan solo Type de document : partition musicale imprimée Auteurs : Sofia Gubaidulina (1931-), Compositeur Mention d'édition : H.S.8743 Editeur : Hamburg : Musikverlag Hans Sikorski Année de publication : cop. 1991 Collection : Exempla Nova num. 543 Importance : 1 partition (23 p.) Format : 30 cm ISBN/ISSN/EAN : 979-0-00-304100-1 Prix : 27,60€ Note générale : Durée : 17 minutes Langues : Anglais (eng) Allemand (ger) Catégories : Accordéon
bajanRésumé : Sofia Gubaidulina’s frequently performed solo piece “Et exspecto” for bayan solo was composed in 1986. Like many other works by this profoundly religious composer, this one has a close connection to the Christian faith. With “Et exspecto”, Sofia Gubaidulina also refers to the second coming of Jesus Christ. Two sonic spheres come together in this work, now being published in the “exempla nova” series - a tonal chorale is confronted by blocks of clusters. The composer maintains this chorale in the first four movements; it is only absent from the fifth and final movement. What can be sensed by all listeners is the increasingly dissonant spectrum over the course of this composition, in which the noise of the air button on the Russian button-action bayan plays an important role.
Sofia Gubaidulina has dedicated her Sonata for bayan solo to the editor Friedrich Lips.Instruments : 1 bayan solo Et exspecto sonate für bajan solo : sonata for bayan solo [partition musicale imprimée] / Sofia Gubaidulina (1931-), Compositeur . - H.S.8743 . - Musikverlag Hans Sikorski, cop. 1991 . - 1 partition (23 p.) ; 30 cm. - (Exempla Nova; 543) .
ISBN : 979-0-00-304100-1 : 27,60€
Durée : 17 minutes
Langues : Anglais (eng) Allemand (ger)
Catégories : Accordéon
bajanRésumé : Sofia Gubaidulina’s frequently performed solo piece “Et exspecto” for bayan solo was composed in 1986. Like many other works by this profoundly religious composer, this one has a close connection to the Christian faith. With “Et exspecto”, Sofia Gubaidulina also refers to the second coming of Jesus Christ. Two sonic spheres come together in this work, now being published in the “exempla nova” series - a tonal chorale is confronted by blocks of clusters. The composer maintains this chorale in the first four movements; it is only absent from the fifth and final movement. What can be sensed by all listeners is the increasingly dissonant spectrum over the course of this composition, in which the noise of the air button on the Russian button-action bayan plays an important role.
Sofia Gubaidulina has dedicated her Sonata for bayan solo to the editor Friedrich Lips.Instruments : 1 bayan solo Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1014937 8-ACC GUB ETE Partition musicale Bibliothèque ARTS². Musique Partitions musicales Sorti jusqu'au 01/10/2024 Le Grand Tango – Violon / Astor Piazzolla
Titre : Le Grand Tango – Violon : Arrangé par Sofia Gubaidulina Titre original : Le grand tango arrangiamento per violino e pianoforte di Sofia Gubaidulina Type de document : partition musicale imprimée Auteurs : Astor Piazzolla (1921-1992), Compositeur ; Sofia Gubaidulina (1931-), Arrangeur Editeur : Ancône [Italie] : Berben Année de publication : cop. 1998 Importance : 2 partitions (7, 34 p.) Format : 30 cm ISBN/ISSN/EAN : E 4170 B Note générale : Le grand tango a été composé pour violoncelle et piano en 1982 et est dédié à Mstislav Rostropovich. Le compositeur a envoyé la partition au violoncelliste de renom, qui l'a d'abord ignorée en la mettant dans un tiroir où il ne l'a pas apprécié pendant plusieurs années. Rostropovich n'avait jamais entendu parler de Piazzolla et ne s'intéressait pas à sa composition. En 1987, Piazzolla rencontra le violoncelliste américain Carter Brey, lauréat du Concours international de violoncelle Rostropovich de 1981 et, depuis 1996, violoncelliste principal du New York Philharmonic, au Festival de musique de chambre de Santa Fe au Mexique, et fut tellement impressionné par ses talents. qu'il lui a envoyé une copie du même travail. Brey a donné la première performance. En 1990, Rostropovich a finalement montré un intérêt pour la pièce et s'est envolé pour Buenos Aires afin de rencontrer le compositeur et de recevoir des instructions sur la manière de réaliser l'œuvre. Il l'a joué pour la première fois en compagnie de la pianiste Sara Wolfensohn en 1990 à la Nouvelle-Orléans et l'a enregistré quelques années plus tard en 1996. Ce travail exigeant pour violoncelle est encore plus difficile à jouer sur le trombone, nécessitant endurance particulière, souplesse et gamme tonale.
Langues : Italien (ita) Catégories : Duo
Piano
ViolonInstruments : 1 violon + 1 piano Le Grand Tango – Violon = Le grand tango arrangiamento per violino e pianoforte di Sofia Gubaidulina : Arrangé par Sofia Gubaidulina [partition musicale imprimée] / Astor Piazzolla (1921-1992), Compositeur ; Sofia Gubaidulina (1931-), Arrangeur . - Ancône (Italie) : Berben, cop. 1998 . - 2 partitions (7, 34 p.) ; 30 cm.
ISSN : E 4170 B
Le grand tango a été composé pour violoncelle et piano en 1982 et est dédié à Mstislav Rostropovich. Le compositeur a envoyé la partition au violoncelliste de renom, qui l'a d'abord ignorée en la mettant dans un tiroir où il ne l'a pas apprécié pendant plusieurs années. Rostropovich n'avait jamais entendu parler de Piazzolla et ne s'intéressait pas à sa composition. En 1987, Piazzolla rencontra le violoncelliste américain Carter Brey, lauréat du Concours international de violoncelle Rostropovich de 1981 et, depuis 1996, violoncelliste principal du New York Philharmonic, au Festival de musique de chambre de Santa Fe au Mexique, et fut tellement impressionné par ses talents. qu'il lui a envoyé une copie du même travail. Brey a donné la première performance. En 1990, Rostropovich a finalement montré un intérêt pour la pièce et s'est envolé pour Buenos Aires afin de rencontrer le compositeur et de recevoir des instructions sur la manière de réaliser l'œuvre. Il l'a joué pour la première fois en compagnie de la pianiste Sara Wolfensohn en 1990 à la Nouvelle-Orléans et l'a enregistré quelques années plus tard en 1996. Ce travail exigeant pour violoncelle est encore plus difficile à jouer sur le trombone, nécessitant endurance particulière, souplesse et gamme tonale.
Langues : Italien (ita)
Catégories : Duo
Piano
ViolonInstruments : 1 violon + 1 piano Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1013723 MC-2 CRD / PIA GRA Partition musicale Bibliothèque ARTS². Musique Musique de chambre Disponible In croce / Sofia Gubaidulina
Titre : In croce : for violoncello and bayan Type de document : partition musicale imprimée Auteurs : Sofia Gubaidulina (1931-), Compositeur ; Elsbeth Moser, Arrangeur Mention d'édition : H.S.1940 Editeur : Hamburg : Musikverlag Hans Sikorski Année de publication : cop. 1996 Importance : 2 partitions (8, 23 p.) Format : 30 cm ISBN/ISSN/EAN : 979-0-00-302807-1 Langues : Allemand (ger) Anglais (eng) Catégories : bajan
Duo
VioloncelleInstruments : 1 violoncelle + 1 bayan In croce : for violoncello and bayan [partition musicale imprimée] / Sofia Gubaidulina (1931-), Compositeur ; Elsbeth Moser, Arrangeur . - H.S.1940 . - Hamburg : Musikverlag Hans Sikorski, cop. 1996 . - 2 partitions (8, 23 p.) ; 30 cm.
ISBN : 979-0-00-302807-1
Langues : Allemand (ger) Anglais (eng)
Catégories : bajan
Duo
VioloncelleInstruments : 1 violoncelle + 1 bayan Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1015360 MC-2 DIV / GUB CRO Partition musicale Bibliothèque ARTS². Musique Musique de chambre Disponible In the beginning there was rythm : pour 7 percussionistes / Sofia Gubaidulina
Titre : In the beginning there was rythm : pour 7 percussionistes Titre original : Im Amfang war der Rythmus Type de document : partition musicale imprimée Auteurs : Sofia Gubaidulina (1931-) Editeur : Hamburg : Musikverlag Hans Sikorski Année de publication : 1991 Importance : 1 partition (22 p.) Format : 31 cm ISBN/ISSN/EAN : HS 1867 Note générale : Durée : 12' Catégories : Percussion
SeptuorIn the beginning there was rythm : pour 7 percussionistes = Im Amfang war der Rythmus [partition musicale imprimée] / Sofia Gubaidulina (1931-) . - Hamburg : Musikverlag Hans Sikorski, 1991 . - 1 partition (22 p.) ; 31 cm.
ISSN : HS 1867
Durée : 12'
Catégories : Percussion
SeptuorRéservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1008799 8-PER GUB BEG Partition musicale Bibliothèque ARTS². Musique Partitions musicales Disponible De profundis für bajan solo / Sofia Gubaidulina
Titre : De profundis für bajan solo : for bayan solo Type de document : partition musicale imprimée Auteurs : Sofia Gubaidulina (1931-), Compositeur Mention d'édition : H.S.8742 Editeur : Hamburg : Musikverlag Hans Sikorski Année de publication : cop. 1991 Importance : 1 partition (15 p.) Format : 30 cm ISBN/ISSN/EAN : 979-0-00-304099-8 Prix : 23,40€ Note générale : In one movement. With performance notes in German and English. The bayan is a kind of Russian accordion. Of advanced difficulty. Duration ca. 12 minutes. Langues : Anglais (eng) Allemand (ger) Catégories : Accordéon
bajanRésumé : In the field of New Music, Sofia Gubaidulina's “De profundis” has already achieved the status of a classic. It is not only an attainment of the New Music that instruments are capable of approaching the human voice in their sound, or that they can imitate areas of expression found in language and linguistic articulation. But the avant-garde has surely expanded the spectrum to a considerable extent. The piece for solo bayan is an impressive example of this. The listener witnesses a slow and inexorable intensification from the “rattling” of the lowest accordion register up to the pure, tender tones of the highest register. It is “anascent from the lowest to the highest, from the breath and soul to the world's soul or wisdom”, as Gubaidulina's friend and colleague Viktor Suslin once expressed it. With the means of sound, Gubaidulina transfers a symbol of life onto the music: breathing. Breathing distinguishes the living from the dead. What other instrument, other than the winds, perhaps, could better lendexpression to this characteristic than the accordion? In contrast to the wind instruments, however, the accordion is not an instrument into which the player breathes and creates breathing sounds - instead, the instrument itself assumes this function. It breathes through the pulling apart and pressing together of the bellows. As the basis of her composition, Gubaidulina chose the lines of the Psalm 130 “From the depths, o Lord, I call to you” for the characterisation of her interlaced message. Shadowy chorale melodies are occasionally heard, but the fundamental idea of ascent remains decisive. Sharp insertions and expressive gestures, intrusive glissandi and nervous vibrati repeatedly disturb the direction of movement. And then we hear consciously the integrated breathing of the instrument - breathing slightly, hardly audible, opposing the powerful chord blocks. The musicologist Valentina Cholopova once said of this: “All these sounds confront solemn chords richly ornamented with figurations, but there is also a long, monodic melody running through the entire symbolic path of the work - from the depths all the way up to the brilliant heights.” The work is dedicated to Friedrich Lips! Instruments : 1 bayan solo De profundis für bajan solo : for bayan solo [partition musicale imprimée] / Sofia Gubaidulina (1931-), Compositeur . - H.S.8742 . - Hamburg : Musikverlag Hans Sikorski, cop. 1991 . - 1 partition (15 p.) ; 30 cm.
ISBN : 979-0-00-304099-8 : 23,40€
In one movement. With performance notes in German and English. The bayan is a kind of Russian accordion. Of advanced difficulty. Duration ca. 12 minutes.
Langues : Anglais (eng) Allemand (ger)
Catégories : Accordéon
bajanRésumé : In the field of New Music, Sofia Gubaidulina's “De profundis” has already achieved the status of a classic. It is not only an attainment of the New Music that instruments are capable of approaching the human voice in their sound, or that they can imitate areas of expression found in language and linguistic articulation. But the avant-garde has surely expanded the spectrum to a considerable extent. The piece for solo bayan is an impressive example of this. The listener witnesses a slow and inexorable intensification from the “rattling” of the lowest accordion register up to the pure, tender tones of the highest register. It is “anascent from the lowest to the highest, from the breath and soul to the world's soul or wisdom”, as Gubaidulina's friend and colleague Viktor Suslin once expressed it. With the means of sound, Gubaidulina transfers a symbol of life onto the music: breathing. Breathing distinguishes the living from the dead. What other instrument, other than the winds, perhaps, could better lendexpression to this characteristic than the accordion? In contrast to the wind instruments, however, the accordion is not an instrument into which the player breathes and creates breathing sounds - instead, the instrument itself assumes this function. It breathes through the pulling apart and pressing together of the bellows. As the basis of her composition, Gubaidulina chose the lines of the Psalm 130 “From the depths, o Lord, I call to you” for the characterisation of her interlaced message. Shadowy chorale melodies are occasionally heard, but the fundamental idea of ascent remains decisive. Sharp insertions and expressive gestures, intrusive glissandi and nervous vibrati repeatedly disturb the direction of movement. And then we hear consciously the integrated breathing of the instrument - breathing slightly, hardly audible, opposing the powerful chord blocks. The musicologist Valentina Cholopova once said of this: “All these sounds confront solemn chords richly ornamented with figurations, but there is also a long, monodic melody running through the entire symbolic path of the work - from the depths all the way up to the brilliant heights.” The work is dedicated to Friedrich Lips! Instruments : 1 bayan solo Réservation
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Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1014936 8-ACC GUB PRO Partition musicale Bibliothèque ARTS². Musique Partitions musicales Disponible Quasi Hoquetus for viola, double bass and piano / Sofia Gubaidulina
PermalinkRepentance für: 3 Gitarren, Violoncello, Kontrabass / Sofia Gubaidulina
PermalinkPermalinkSilenzio / Sofia Gubaidulina
PermalinkSotto voce für Viola, Kontrabass und 2 Gitarren / Sofia Gubaidulina
PermalinkPermalinkToccata und Serenade für Gitarre solo / Sofia Gubaidulina
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