Titre : | Understanding the oboe reed | Titre original : | Comprendre l'anche de hautbois | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | Graham Salter, Auteur ; Elaine Douvas, Auteur ; Linda Strommen, Auteur | Editeur : | Bearsden Music | Année de publication : | cop. 2018 | Importance : | 1 partition (520 p.) | Présentation : | ill. en noir et en coul. | Format : | 24 cm | ISBN/ISSN/EAN : | 978-0-957155-53-4 | Prix : | 79,90€ | Note générale : | Enquêtant sur le soutien respiratoire, le vibrato et les raffinements de la fabrication d'anches dans les principaux styles du monde, ce livre unique et complet explique l'intonation parfaite dans les deux gammes ainsi que des choix de canne, agrafe, gouger, façonneur, couteau et profileur, pour offrir un contrôle prévisible sur chaque aspect de ton et de réponse. Graham Salter est l'un des hautboïstes, professeurs et entraîneurs les plus expérimentés de Grande-Bretagne. Il a occupé le poste de cor anglais au Royal Opera House de Covent Garden après celui de hautbois principal du Royal Scottish National Orchestra, a enregistré dans les studios de cinéma et a joué en tant qu'invité avec tous les grands orchestres de Grande-Bretagne. Ancien éditeur pour BDRS / DRN, il donne des masterclasses et des cours particuliers, joue des récitals en choisissant entre cinq tailles de hautbois moderne, et apparaît régulièrement en tant que soliste de concerto. | Langues : | Anglais (eng) | Catégories : | Anche Hautbois Pédagogie
| Note de contenu : | 16 unnumbered pages of plates : illustrations (some color)
82 World Interviews, 115 Colour Photos of Reeds with Complete Measurements
- Part one. The essentials. Fundamentals differences of approach ; Breathing, 'Singing' and the personal contribution ;The embouchure ; Contrast, projection, personality ; The 'open throat' ; Vibrato --
- Part two. Adjustments : aperture & reed tensions. Structural principles ; The 'rule of thumb' ; Tonal regions of the reed blade ; Fundamental advice for all reed-makers ; Tonal regions of the reed blade ; Reed boxes and safety routines ; The crow --
- Part three. American reeds : an objective approach to reed-making / by Elaine Douvas and Linda Strommen. National styles ; The 'student reed' ; The treasured 'second' oboist --
- Part four. Practicalities. Reed cane ; Buying prepared cane ; Tube cane ; Hardness, density and flexibility testers ; Oven-drying: myth or useful technique? ; The gouging process ; Choosing a gouger ; Technique ; Gouger adjustments ; Geometry of a gouging blade ; Measuring tools and accessories ; Reed knives ; Appropriate knife sharpening ; Preparing the gouged pieces for shaping ; Shaping the cane ; The machine shaper ; Shaper design ; The effects of temperature, humidity and altitude ; Preparing to bind the shaped cane ; Aligning the blades ; Binding the cane onto the staple ; Goldbeaters' skin and reed-wire ; LefreQue, the sound bridge --
- Part five. The scrape. Routine prediction ; The heart and back ; Length, thickness and response: tone and pitch ; LInking the tip vibrations ; Some routine European scrape measurements ; Voicing the reed ; The profiler --
- Part six. Reeds, techniques & philosophies of individual exponents of the world's major styles: interviews, measurements nd photos. --
- Part seven. Acoustics. The staple / tube ; Staple length ; The acoustics of the reed ; The details ; Acoustics of the staple/tube ; The length of the staple ; The cor anglais / English horn etc. ; Refining the intonation of the oboe ; Adjustments to individual notes of the scale. |
Understanding the oboe reed = Comprendre l'anche de hautbois [texte imprimé] / Graham Salter, Auteur ; Elaine Douvas, Auteur ; Linda Strommen, Auteur . - [S.l.] : Bearsden Music, cop. 2018 . - 1 partition (520 p.) : ill. en noir et en coul. ; 24 cm. ISBN : 978-0-957155-53-4 : 79,90€ Enquêtant sur le soutien respiratoire, le vibrato et les raffinements de la fabrication d'anches dans les principaux styles du monde, ce livre unique et complet explique l'intonation parfaite dans les deux gammes ainsi que des choix de canne, agrafe, gouger, façonneur, couteau et profileur, pour offrir un contrôle prévisible sur chaque aspect de ton et de réponse. Graham Salter est l'un des hautboïstes, professeurs et entraîneurs les plus expérimentés de Grande-Bretagne. Il a occupé le poste de cor anglais au Royal Opera House de Covent Garden après celui de hautbois principal du Royal Scottish National Orchestra, a enregistré dans les studios de cinéma et a joué en tant qu'invité avec tous les grands orchestres de Grande-Bretagne. Ancien éditeur pour BDRS / DRN, il donne des masterclasses et des cours particuliers, joue des récitals en choisissant entre cinq tailles de hautbois moderne, et apparaît régulièrement en tant que soliste de concerto. Langues : Anglais ( eng) Catégories : | Anche Hautbois Pédagogie
| Note de contenu : | 16 unnumbered pages of plates : illustrations (some color)
82 World Interviews, 115 Colour Photos of Reeds with Complete Measurements
- Part one. The essentials. Fundamentals differences of approach ; Breathing, 'Singing' and the personal contribution ;The embouchure ; Contrast, projection, personality ; The 'open throat' ; Vibrato --
- Part two. Adjustments : aperture & reed tensions. Structural principles ; The 'rule of thumb' ; Tonal regions of the reed blade ; Fundamental advice for all reed-makers ; Tonal regions of the reed blade ; Reed boxes and safety routines ; The crow --
- Part three. American reeds : an objective approach to reed-making / by Elaine Douvas and Linda Strommen. National styles ; The 'student reed' ; The treasured 'second' oboist --
- Part four. Practicalities. Reed cane ; Buying prepared cane ; Tube cane ; Hardness, density and flexibility testers ; Oven-drying: myth or useful technique? ; The gouging process ; Choosing a gouger ; Technique ; Gouger adjustments ; Geometry of a gouging blade ; Measuring tools and accessories ; Reed knives ; Appropriate knife sharpening ; Preparing the gouged pieces for shaping ; Shaping the cane ; The machine shaper ; Shaper design ; The effects of temperature, humidity and altitude ; Preparing to bind the shaped cane ; Aligning the blades ; Binding the cane onto the staple ; Goldbeaters' skin and reed-wire ; LefreQue, the sound bridge --
- Part five. The scrape. Routine prediction ; The heart and back ; Length, thickness and response: tone and pitch ; LInking the tip vibrations ; Some routine European scrape measurements ; Voicing the reed ; The profiler --
- Part six. Reeds, techniques & philosophies of individual exponents of the world's major styles: interviews, measurements nd photos. --
- Part seven. Acoustics. The staple / tube ; Staple length ; The acoustics of the reed ; The details ; Acoustics of the staple/tube ; The length of the staple ; The cor anglais / English horn etc. ; Refining the intonation of the oboe ; Adjustments to individual notes of the scale. |
| |